Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/8344
Título : | Three theoretical approaches to L2/FL teaching put into practice | Autor : | Beltramino, Florencia | Palabras clave : | ENSEÑANZA DE UNA SEGUNDA LENGUA; ENSEÑANZA DE IDIOMAS; APRENDIZAJE; LINGÜISTICA APLICADA; SOCIOLINGÜISTICA; NEUROLINGÜISTICA; INNATISMO | Fecha de publicación : | 2018 | Editorial : | Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés | Cita : | Beltramino, F. M. Three theoretical approaches to L2/FL teaching put into practice [en línea]. Argentinian Journal of Applied Linguistics. 2018, 6 (2). Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/8344 | Resumen : | Abstract: Applied Linguistics -AL- has been gathering momentum since its origins in the 1950’s and ever since has been contributing with practical solutions to second language -L2- and foreign language -FL- teaching and learning with such a prolific body of knowledge that is an intellectual feat to keep up to date with it. From AL corpus three theoretical models were selected: Innatist, Sociolinguistic and Neurolinguistic as a proposal for addressing language teaching based on AL theoretical underpinnings. Departing from the chosen methods, simple and easy-to-apply classroom practices are suggested and explained. They are meant for classroom settings conformed by adolescents and young adults whose L2/FL language is beginners or false beginners and whose objective is that of learning English for general purposes. Resumen: La Lingüística Aplicada -LA- ha venido creciendo desde la década del 1950 y desde ese momento ha contribuido con soluciones prácticas para la enseñanza y aprendizaje de segundas lenguas -L2- o lenguas extranjeras -LE- con un cuerpo de conocimiento tal que es un desafío intelectual mantenerse a la vanguardia. Del corpus de la LA se seleccionaron tres enfoques metodológicos: Innatista, Sociolingüístico y Neurolingüístico como propuesta para abordar la enseñanza de las L2/LE basada en sustentos teóricos. Partiendo de los enfoques elegidos, se sugieren y explican prácticas docente simples y fáciles de implementar, pensadas para contextos áulicos conformados por adolescentes y adultos jóvenes con un nivel L2/LE principiante cuyo objetivo es aprender inglés para fines generales. |
URI : | https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/8344 | ISSN : | 2314-3576 (online) | Disciplina: | LENGUA | Derechos: | Acceso Abierto |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
three-theoretical-approaches-l2-fl.pdf | 322,65 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Page view(s)
110
checked on Aug 11, 2022
Download(s)
322
checked on Aug 11, 2022
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License