Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/6067
Título : Psicología y Cultura
Psychology and Culture
Autor : Casullo, María Martina 
Palabras clave : PSICOLOGIACULTURACOMPORTAMIENTO HUMANOWundt, WilhemErnst, BoeschBartlett, FrederickValsiner, JaanHofstede, GeertBerry, John W.Cole, Michael, 1938-
Fecha de publicación : 2007
Editorial : Universidad Católica Argentina. Facultad de Psicología y Educación. Departamento de Psicología
Cita : Casullo, M. M. (2007). Psicología y Cultura [en línea]. Revista de Psicología, 3(6). Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/6067
Resumen : Resumen: se presenta un análisis de las relaciones entre Psicología y Cultura; se hace referencia, en especial, a autores poco difundidos en el contexto argentino de la enseñanza de la Psicología: Wundt, Boesch, Bartlett, Valsiner, Hofstede, Berry, Cole. Se destaca la importancia y urgencia de incorporar el nivel cultural en el análisis y explicación de los diversos comportamientos humanos. Si no se reconoce el plano cultural, sólo nos quedamos ante un ser meramente biológico.
Abstract: An analysis of the liaison between Psychology and Culture is portrayed in this work. Special reference is made to authors that are little known in the Argentine Psychology teaching area such as Wundt, Boesch, Bartlett, Valsiner, Hofstede, Berry and Cole. The importance and need for incorporating the cultural level to the analysis as well as the explanation of the different human behaviors is emphasized. If we do not acknowledge the cultural level, we face a merely biological being.
URI : https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/6067
ISSN : 1669-2438
Disciplina: PSICOLOGIA
Derechos: Acceso Abierto
Appears in Collections:RdP - 2007 Vol. 3 nro. 06

Files in This Item:
File Description SizeFormat
psicologia-cultura-maria-martina-casullo.pdf167,14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

187
checked on Mar 8, 2021

Download(s)

146
checked on Mar 8, 2021

Google ScholarTM

Check



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons