Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/18483
Título : Delving into multi-word verbs: a semantic and syntactic perspective
Autor : Cantorna Blanco, Rocío 
Palabras clave : VERBOSSEMANTICASINTAXISEXPRESIONES IDIOMATICAS
Fecha de publicación : 2021
Editorial : Universidad Católica Argentina. Facultad de Filosofía y Letras. Departamento de Lenguas
Cita : Cantorna Blanco, R. Delving into multi-word verbs: a semantic and syntactic perspective [en línea]. Bridging Cultures. 2021 (6). Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/18483
Resumen : Abstract: This paper focuses on a particular category of verbs known as multi-word verbs, verb combinations or group verbs, which category constitutes a key element of the English lexicon and is characterized by considerable dissensus among linguists. In order to shed some light on this topic, this work examines the concept of multi-word verbs, their main features, and the different subcategories they comprise, adopting a semantic and syntactic approach. For such end, it alludes to the most significant characteristics of each subcategory and provides examples thereof. Furthermore, it points out some of the problems that the lack of recognition of these verbs may pose for the understanding of texts.
Resumen: El presente trabajo se centra en una categoría particular de verbos: los verbos compuestos (multiword verbs, verb combinations o group verbs). Esta categoría constituye una parte fundamental del léxico del inglés y es objeto de gran disenso entre los lingüistas. A fin de esclarecer este tema, el presente trabajo examina el concepto de verbos compuestos, sus principales características y las diferentes categorías que comprenden, desde una perspectiva semántica y sintáctica. A tal efecto, hace referencia a las características más importantes de cada subcategoría y proporciona ejemplos de ellas. Asimismo, plantea algunos problemas que la falta de reconocimiento de estos verbos puede suponer para la comprensión de textos.
URI : https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/18483
ISSN : 2525-1791
Disciplina: LENGUA
Derechos: Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
Appears in Collections:BC - 2021 nro. 06

Files in This Item:
File Description SizeFormat
delving_into_multi_word.pdf448,28 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons