Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/18483
Título: | Delving into multi-word verbs: a semantic and syntactic perspective | Autor: | Cantorna Blanco, Rocío | Palabras clave: | VERBOS; SEMANTICA; SINTAXIS; EXPRESIONES IDIOMATICAS | Fecha de publicación: | 2021 | Editorial: | Universidad Católica Argentina. Facultad de Filosofía y Letras. Departamento de Lenguas | Cita: | Cantorna Blanco, R. Delving into multi-word verbs: a semantic and syntactic perspective [en línea]. Bridging Cultures. 2021 (6). Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/18483 | Resumen: | Abstract:
This paper focuses on a particular category of verbs known as multi-word verbs, verb combinations
or group verbs, which category constitutes a key element of the English lexicon and is
characterized by considerable dissensus among linguists. In order to shed some light on this topic,
this work examines the concept of multi-word verbs, their main features, and the different
subcategories they comprise, adopting a semantic and syntactic approach. For such end, it alludes
to the most significant characteristics of each subcategory and provides examples thereof.
Furthermore, it points out some of the problems that the lack of recognition of these verbs may
pose for the understanding of texts. Resumen: El presente trabajo se centra en una categoría particular de verbos: los verbos compuestos (multiword verbs, verb combinations o group verbs). Esta categoría constituye una parte fundamental del léxico del inglés y es objeto de gran disenso entre los lingüistas. A fin de esclarecer este tema, el presente trabajo examina el concepto de verbos compuestos, sus principales características y las diferentes categorías que comprenden, desde una perspectiva semántica y sintáctica. A tal efecto, hace referencia a las características más importantes de cada subcategoría y proporciona ejemplos de ellas. Asimismo, plantea algunos problemas que la falta de reconocimiento de estos verbos puede suponer para la comprensión de textos. |
URI: | https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/18483 | ISSN: | 2525-1791 | Disciplina: | LENGUA | Derechos: | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional | Fuente: | Bridging Cultures. 2021 (6). |
Appears in Collections: | BC - 2021 nro. 06 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
delving_into_multi_word.pdf | 448,28 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License