Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/16693
Título : Objeciones a la ley de educación de la provincia de Buenos Aires (1882-1894). Una aproximación a las intervenciones de funcionarios de la Dirección General de Escuelas
Objections to the education law of the province of Buenos Aires (1882-1894). An approach to the interventions of the officials of the General Directorate of Schools
Autor : Herrero, Alejandro 
Palabras clave : EDUCACIONDOCENTESALUMNOSLEY DE EDUCACIONINSPECTORES
Fecha de publicación : 2023
Editorial : Pontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Ciencias Sociales. Instituto de Historia Argentina y Americana
Cita : Herrero, A. Objeciones a la ley de educación de la provincia de Buenos Aires (1882-1894): una aproximación a las intervenciones de funcionarios de la Dirección General de Escuelas [en línea]. Temas de Historia Argentina. 2023, 1(31). doi: 10.46553/THAA.31.1.2023.p67-82. Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/16693
Resumen : Resumen: Me interesa estudiar cómo se aplican las leyes, en este caso la ley de educación de la provincia de Buenos Aires. Elegí hacerlo con ejemplos de funcionarios de gobierno. Estudio sus informes y artículos en publicaciones oficiales porque dan cuenta de los mandatos legales, de las imposibilidades de su cumplimiento y de los problemas que supone, en muchas circunstancias, su aplicación. Me interesa particularmente hacer ver cómo rápidamente se cuestiona la ley de educación común de 1875 en las mismas gestiones de gobierno de la Dirección de Escuelas de la provincia de Buenos Aires.
Abstract: I am interested in studying how laws are applied, in this case the education law of the province of Buenos Aires. I chose to do it with examples of government officials. I study their examples of government officials. I study their reports and articles in official publications because they give an account of the legal mandates, the impossibilities of their compliance and the problems that their application entails, in many circumstances. I am particularly entails, in many circumstances. I am particularly interested in showing how quickly the common education law of 1875 is questioned in the same government efforts of the Directorate of Schools of the province of Buenos Aires.
Cobertura Espacial: Buenos Aires (Argentina : Provincia)
Cobertura Temporal: Siglo XIX
URI : https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/16693
ISSN : 1666-8146 (impreso)
2618-1924 (online)
Disciplina: EDUCACION
DOI: 10.46553/THAA.31.1.2023.p67-82
Derechos: Acceso abierto
Appears in Collections:TEM - 2023 nro. 31 vol 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat
objeciones-ley-educacion.pdf454,67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

72
checked on Apr 27, 2024

Download(s)

24
checked on Apr 27, 2024

Google ScholarTM

Check


Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons