Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/10904
Título: | Fintech : desafío para la regulación y la educación financiera | Autor: | Carballo, Ignacio Esteban | Palabras clave: | FINTECH; EDUCACION FINANCIERA; INCLUSION FINANCIERA; REGULACION | Fecha de publicación: | 2020 | Editorial: | Globalethics.net | Cita: | Carballo, I.E. Fintech : desafío para la regulación y la educación financiera [en línea]. En: Montealegre, D., Barroso, M.E. (eds.). Ethics in higher education, a transversal dimension: challenges for Latin America. Ética en educación superior, una dimensión transversal: Desafíos para América Latina. Geneva: Globethics.net, 2020. Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/10904 | Tabla de contenidos: | Abstract: The new financial technologies (Fintech) not only result in big
opportunities to the economy and the financial inclusion, but also carry
some challenging and uncertain aspects in these areas for the
future. The article introduces the opportunities of the Fintech and
discusses the challenges to the regulatory dimension and to financial
education. It highlights that providing capabilities and financial
education requires a multidimensional approach, which must inevitably
include a series of dimensions such as intervention, measurement,
evaluation and improvement of the new vicissitudes of the educational
world in the digital age. Resumen: Las nuevas tecnologías financieras (Fintech) no solo resultan en grandes oportunidades para la economía y la inclusión financiera, sino que también conllevan algunos aspectos desafiantes e inciertos en estas áreas para el futuro. El artículo presenta las oportunidades y pone en debate los desafíos de la Fintech a la dimensión regulatoria y a la educación financiera. Destaca que proporcionar capacidades y educación financiera requiere un enfoque multidimensional, que inevitablemente debe incluir una serie de dimensiones, tales como: intervención, medición, evaluación y mejora de las nuevas vicisitudes del mundo educativo en la era digital. |
URI: | https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/10904 | ISBN: | 978-2-88931-359-4 (online version) 978-2-88931-360-0 (print version) |
Disciplina: | EDUCACION | Derechos: | Acceso abierto | Fuente: | Montealegre, D., Barroso, M.E. (eds.). Ethics in Higher Education, a Transversal Dimension: Challenges for Latin America. Ética en educación superior, una dimensión transversal: Desafíos para América Latina. Geneva: Globethics.net, 2020 |
Appears in Collections: | Libros o partes de libro |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fintech-desafios-regulacion-educacion.jpg | 318,93 kB | JPEG | View/Open | |
fintech-desafios-regulacion-educacion.pdf | 398,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
811
checked on Apr 30, 2024
Download(s)
1,119
checked on Apr 30, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
This item is licensed under a Creative Commons License