Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/8901
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorGonzález, Federico Martínes
dc.contributor.authorSaux, Gastónes
dc.contributor.authorBurin, Déboraes
dc.date.accessioned2019-10-24T00:12:44Z-
dc.date.available2019-10-24T00:12:44Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationGonzález, F. M., Saux, G., y Burin, D. (2019). The decorative images seductive effect in e-learning depends on attentional inhibition [en linea]. Australasian Journal of Educational Technology, 35(3), 166-178. Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/8901es
dc.identifier.issn1449-5554-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/8901-
dc.description.abstractAbstract: Two studies sought to replicate and extend the seductive effect of decorative pictures in expository text comprehension to an e-learning environment. In the first study, undergraduate students read and answered questions about two texts, with and without decorative, irrelevant images, in an e-learning course. The presence of decorative images had a small detrimental effect on comprehension. In the second study, participants read more difficult texts (low prior knowledge texts in multiple screens) and completed working memory and inhibitory ability tests. A significant interaction between comprehension and perceptual/attentional inhibitory ability was found: Participants with lower inhibitory capacity were affected by irrelevant pictures. In conclusion, evidence supported the hypothesis of a detrimental effect of irrelevant, decorative images on comprehension in e-learning, particularly for students with low attentional inhibition.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherAustralasian Society for Computers in Learning in Tertiary Educationes
dc.rightsAcceso abierto*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceAustralasian Journal of Educational Technology, 35(3), 166-178, 2019es
dc.subjectATENCION SELECTIVAes
dc.subjectCONCENTRACIÓNes
dc.subjectATENCIONes
dc.subjectE-LEARNINGes
dc.subjectAPRENDIZAJE EN LINEAes
dc.titleThe decorative images' seductive effect in e-learning depends on attentional inhibitiones
dc.typeArtículoes
dc.identifier.doi10.14742/ajet.4577-
uca.disciplinaPSICOLOGIAes
uca.issnrd1es
uca.affiliationFil: González, Federico M. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentinaes
uca.affiliationFil: Saux, Gastón. Pontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Psicología y Psicopedagogía. Centro de Investigaciones en Psicología y Psicopedagogía; Argentinaes
uca.affiliationFil: Saux, Gastón. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentinaes
uca.affiliationFil: Burin, Débora. Pontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Psicología y Psicopedagogía; Argentinaes
uca.affiliationFil: Burin, Débora. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentinaes
uca.versionpublishedVersiones
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
crisitem.author.deptFacultad de Psicología y Psicopedagogía-
crisitem.author.deptCentro de Investigaciones en Psicología y Psicopedagogía (CIPP)-
crisitem.author.deptConsejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas-
crisitem.author.orcid0000-0002-8482-6939-
crisitem.author.parentorgPontificia Universidad Católica Argentina-
crisitem.author.parentorgFacultad de Psicología y Psicopedagogía-
Aparece en las colecciones: Artículos
Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato
decorative-effect-attentional-inhibition.pdf1,43 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir
Mostrar el registro sencillo del ítem

Visualizaciones de página(s)

207
comprobado en 25-abr-2024

Descarga(s)

183
comprobado en 25-abr-2024

Google ScholarTM

Consultar


Altmetric


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons