Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/8622
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorMesurado, Belénes
dc.contributor.authorRichaud, María Cristinaes
dc.contributor.authorRodríguez, Lucas Marceloes
dc.date.accessioned2019-08-22T19:32:39Z-
dc.date.available2019-08-22T19:32:39Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationMesurado, B., Richaud, M. C., & Rodriguez, L. M. (2018). The varying roles of parents and the cognitive–emotional variables regarding the different types of adolescent prosocial behavior [en línea]. Journal of Social and Personal Relationships, 36(7), 2116-2133. doi:10.1177/0265407518780365 Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/8622es
dc.identifier.issn0265-4075 (print)-
dc.identifier.issn1460-3608 (online)-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/8622-
dc.description.abstractAbstract: This article studies the relationship between parental variables (authoritative parental style, maternal and paternal challenges), empathy, and prosocial flow with different types of prosocial behaviors (prosocial behaviors toward different targets and different motivations of prosocial behavior). The sample included 539 students of both sexes (42.5% males; Mage¼ 19.13 years old, SD ¼ 1.92). The hierarchical multiple regression analyses indicated that prosocial behaviors toward family, followed by toward friends, are motivated to a much greater extent by the parental variable than by empathy and prosocial flow. Conversely, when the prediction of prosocial behavior toward strangers was analyzed, the variables that had greater weight were prosocial flow and empathy. In relation to prosocial tendencies, the results showed that parental variables, empathy, and prosocial flow explained a similar percentage of variables in the different types of public, responsive, altruist, and anonymous prosocial tendencies.es
dc.formatapplication/pdf-
dc.language.isoenges
dc.publisherSAGE Publicationses
dc.rightsAcceso Abierto*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceJournal of Social and Personal Relationships, 36(7), 2018es
dc.subjectRELACIONES PADRES-HIJOSes
dc.subjectEMPATIAes
dc.subjectCONDUCTA SOCIALes
dc.subjectRELACIONES FAMILIARESes
dc.titleThe varying roles of parents and the cognitive–emotional variables regarding the different types of adolescent prosocial behaviores
dc.typeArtículoes
dc.identifier.doi10.1177/0265407518780365-
uca.disciplinaPSICOLOGIA-
uca.issnrd1es
uca.affiliationFil: Mesurado, Belén. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental; Argentinaes
uca.affiliationFil: Mesurado, Belén. Universidad Austral; Argentinaes
uca.affiliationFil: Richaud, María Cristina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicologıía Matemática y Experimental; Argentinaes
uca.affiliationFil: Rodríguez, Lucas Marcelo. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental; Argentinaes
uca.affiliationFil: Rodríguez, Lucas Marcelo. Universidad Católica Argentina. Facultad Teresa de Ávila; Argentinaes
uca.versionacceptedVersiones
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
crisitem.author.deptFacultad "Teresa de Ávila" (Paraná)-
crisitem.author.deptDepartamento de Humanidades (Sede Paraná)-
crisitem.author.deptCentro de Investigación Interdisciplinar en Valores, Integración y Desarrollo Social-
crisitem.author.deptConsejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas-
crisitem.author.orcid0000-0001-5525-1155-
crisitem.author.parentorgPontificia Universidad Católica Argentina-
crisitem.author.parentorgFacultad "Teresa de Ávila" (Paraná)-
crisitem.author.parentorgFacultad "Teresa de Ávila" (Paraná)-
Aparece en las colecciones: Artículos
Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato
varying-roles-parents-cognitive-emotional.pdf194,16 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir
Mostrar el registro sencillo del ítem

Visualizaciones de página(s)

170
comprobado en 25-abr-2024

Descarga(s)

622
comprobado en 25-abr-2024

Google ScholarTM

Consultar


Altmetric


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons