Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/18486
Título: | Think stressful thoughts: stress, anxiety and depression in college students | Autor: | Gimenez, Carolina | Palabras clave: | DEPRESION; ESTRES; ANSIEDAD; ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS; SALUD MENTAL; EXAMEN; MANEJO DEL TIEMPO | Fecha de publicación: | 2021 | Editorial: | Universidad Católica Argentina. Facultad de Filosofía y Letras. Departamento de Lenguas | Cita: | Gimenez, C. Think stressful thoughts: stress, anxiety and depression in college students [en línea]. Bridging Cultures. 2021 (6). Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/18486 | Resumen: | Abstract:
Mental health can have an impact on several vital areas, including but not limited to work, studies
or relationships. This paper examines the relationship between mental health issues –such as stress
or anxiety– and college students, focusing on the perception of stress that students have in
connection to exams, deadlines or time management, among others. For this end, a survey was
carried out among a small group of English students (both in Translation and Teacher Training
courses) at Universidad Católica Argentina to measure their perceived feelings of stress and to
question them about the support systems available to them at the aforementioned university. Both
the survey and the literature cited in the paper seem to reinforce the conclusion that mental health
issues are relevant in academic contexts and may be connected to a variety of factors including
academic pressures, test anxiety and bad time management. Resumen: La salud mental puede tener un impacto en diversas áreas de la vida, que incluyen, entre otras cosas, lo laboral, el estudio o hasta las relaciones interpersonales. Este trabajo aborda la relación entre cuestiones de salud mental –tales como el estrés o la ansiedad– y los estudiantes universitarios, concentrándose en la percepción del estrés que los estudiantes tienen cuando se trata de exámenes, fechas de entrega o manejo del tiempo, entre otros. A estos fines, se llevó a cabo una encuesta en un pequeño grupo de estudiantes de Traducción y Profesorado de Inglés en la Universidad Católica Argentina para medir los sentimientos de estrés que ellos percibían y para preguntarles por los sistemas de soporte disponibles en dicha institución. Tanto la encuesta como la literatura citada en el trabajo parecen respaldar la conclusión de que la salud mental está involucrada en los contextos académicos y puede estar conectada a una serie de factores, entre los que se encuentran la presión académica, la ansiedad por los exámenes, y un mal manejo del tiempo. |
URI: | https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/18486 | ISSN: | 2525-1791 | Disciplina: | EDUCACION | Derechos: | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional | Fuente: | Bridging Cultures. 2021 (6). |
Appears in Collections: | BC - 2021 nro. 06 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Think_Stressful_Thoughts.pdf | 502,31 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License