Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/18349
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorMartínez, Magalí Ayelénes
dc.contributor.authorSaux, Gastón Ignacioes
dc.contributor.authorLondra, Francoes
dc.contributor.authorBurin, Déboraes
dc.date.accessioned2024-06-27T13:32:40Z-
dc.date.available2024-06-27T13:32:40Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationMartínez, M. A., Saux, G. A., Saux, G., Burin, D. Effects of a classroom intervention on college students’ sourcing skills: replication and extension study [en línea]. Discourse Processes. 2024. doi: 10.1080/0163853X.2024.2339738. Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/18349es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/18349-
dc.description.abstractAbstract: We adapted and evaluated the effects of a classroom intervention (extension of https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2018.04.006) on undergraduates’ sourcing skills. Students (n = 266) received either a teacher-led intervention (trained group) or regular classes (control group) and were assessed before, after, and 6 to 8 weeks after the intervention. Additionally, we included an ecological indicator: the quality of references in a high-stakes team essay. Overall, the intervention group outperformed controls in both post-tests: They gave lower ratings for bad quality links and used source-based criteria more often to select a text deemed as more reliable when reading two conflicting documents. They also included better quality references in their essays (i.e. references applying the targeted source dimensions) and avoided lesser quality ones (i.e. references overlooking those dimensions). No differences were found in the mention of sources in a far transfer argumentation. We discuss that the intervention improved students’ sourcing skills even in long-term generalized tasks.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherRoutledgees
dc.rightsAcceso restringido*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceDiscourse Processes. 2024es
dc.subjectHABILIDADES COGNITIVASes
dc.subjectESTUDIANTES UNIVERSITARIOSes
dc.subjectINTERVENCION PSICOPEDAGOGICAes
dc.titleEffects of a classroom intervention on college students’ sourcing skills: replication and extension studyes
dc.typeArtículoes
dc.identifier.doi10.1080/0163853X.2024.2339738-
uca.disciplinaPSICOLOGIAes
uca.issnrd0es
uca.affiliationFil: Martínez, Magalí Ayelén. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentinaes
uca.affiliationFil: Martínez, Magalí Ayelén. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentinaes
uca.affiliationFil: Saux, Gastón Ignacio. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentinaes
uca.affiliationFil: Saux, Gastón Ignacio. Pontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Psicología y Psicopedagogía. Centro de Investigaciones en Psicología y Psicopedagogía; Argentinaes
uca.affiliationFil: Londra, Franco. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentinaes
uca.affiliationFil: Londra, Franco. Pontificia Universidad Católica Argentina; Argentinaes
uca.affiliationFil: Burin, Débora. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones; Argentinaes
uca.affiliationFil: Burin, Débora. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentinaes
uca.versionpublishedVersiones
item.grantfulltextmixedopen-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptFacultad de Psicología y Psicopedagogía-
crisitem.author.deptCentro de Investigaciones en Psicología y Psicopedagogía (CIPP)-
crisitem.author.deptConsejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas-
crisitem.author.deptFacultad de Psicología y Psicopedagogía-
crisitem.author.deptCentro de Investigaciones en Psicología y Psicopedagogía (CIPP)-
crisitem.author.deptConsejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas-
crisitem.author.orcid0000-0002-8482-6939-
crisitem.author.parentorgPontificia Universidad Católica Argentina-
crisitem.author.parentorgFacultad de Psicología y Psicopedagogía-
crisitem.author.parentorgPontificia Universidad Católica Argentina-
crisitem.author.parentorgFacultad de Psicología y Psicopedagogía-
Aparece en las colecciones: Artículos
Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato   Login
effects-classroom-intervention.pdf1,39 MBAdobe PDF   SOLICITAR ACCESO
effects-classroom-intervention.png95,32 kBimage/pngVista previa
Visualizar/Abrir
Mostrar el registro sencillo del ítem

Google ScholarTM

Ver en Google Scholar


Altmetric

Altmetric


Este ítem está sujeto a una Licencia Creative Commons Creative Commons