Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/16275
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Londra, Franco | es |
dc.contributor.author | Saux, Gastón Ignacio | es |
dc.date.accessioned | 2023-04-25T13:05:12Z | - |
dc.date.available | 2023-04-25T13:05:12Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Londra, F., Saux, G. I. The effect of document source trustworthiness on the evaluation and strategic use of embedded sources when reading health information online [en línea]. Postprint de artículo pubicado en Reading Psychology.2023. doi: 10.1080/02702711.2023.2179144. Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/16275 | es |
dc.identifier.issn | 0270-2711 (impreso) | - |
dc.identifier.issn | 1521-0685 (onine) | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/16275 | - |
dc.description.abstract | Abstract: The organization of sources into layers may have an impact on the way readers evaluate conflicting documents online. Two experiments (n = 131) examined whether undergraduates use metadata from the document to evaluate the contents and embedded sources included in that document. Participants read two texts about treatments for a rare disease put forward by two neutral characters (the embedded sources). Each text was manipulated so that it was published by a trustworthy or untrustworthy document source. In Experiment 1, participants performed the task using their own criteria. In Experiment 2, they received a pre-training on how to evaluate sources. Participants used more information (cited more sources and preferred the treatment) and rated the embedded source as more trustworthy when associated to a trustworthy document, but only in Experiment 2. In conclusion, readers can strategically use multiple source layers, suggesting a networked source representation, but contingent to task specifications. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Taylor & Francis | es |
dc.rights | Acceso abierto | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.source | Postprint de artículo pubicado en Reading Psychology. 2023 | es |
dc.subject | FUENTES DOCUMENTALES | es |
dc.subject | ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS | es |
dc.subject | FAKE NEWS | es |
dc.subject | PROCESOS COGNITIVOS | es |
dc.title | The effect of document source trustworthiness on the evaluation and strategic use of embedded sources when reading health information online | es |
dc.type | Artículo | es |
dc.identifier.doi | 10.1080/02702711.2023.2179144 | - |
uca.disciplina | PSICOLOGIA | es |
uca.issnrd | 1 | es |
uca.affiliation | Fil: Londra, Franco. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina | es |
uca.affiliation | Fil: Londra, Franco. Pontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Psicología y Psicopedagogía. Centro de Investigaciones en Psicología y Psicopedagogía; Argentina | es |
uca.affiliation | Fil: Saux, Gastón Ignacio. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina | es |
uca.affiliation | Fil: Saux, Gastón Ignacio. Pontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Psicología y Psicopedagogía. Centro de Investigaciones en Psicología y Psicopedagogía; Argentina | es |
uca.version | publishedVersion | es |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
crisitem.author.dept | Facultad de Psicología y Psicopedagogía | - |
crisitem.author.dept | Centro de Investigaciones en Psicología y Psicopedagogía (CIPP) | - |
crisitem.author.dept | Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas | - |
crisitem.author.dept | Facultad de Psicología y Psicopedagogía | - |
crisitem.author.dept | Centro de Investigaciones en Psicología y Psicopedagogía (CIPP) | - |
crisitem.author.dept | Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0002-8482-6939 | - |
crisitem.author.parentorg | Pontificia Universidad Católica Argentina | - |
crisitem.author.parentorg | Facultad de Psicología y Psicopedagogía | - |
crisitem.author.parentorg | Pontificia Universidad Católica Argentina | - |
crisitem.author.parentorg | Facultad de Psicología y Psicopedagogía | - |
Aparece en las colecciones: | Artículos |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
effect-document-source.pdf | 421,83 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Visualizaciones de página(s)
39
comprobado en 27-abr-2024
Descarga(s)
75
comprobado en 27-abr-2024
Google ScholarTM
Consultar
Altmetric
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons