Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/14581
Título : Heuristic instrument for group mindset metaphors (HGMM)
Autor : Preziosa, María Marta 
Palabras clave : ETICA EMPRESARIALEMPRESASTOMA DE DECISIONESAPRENDIZAJEAUTOAPRENDIZAJE
Fecha de publicación : 2012
Cita : Preziosa, M.M. Heuristic instrument for groupmindset metaphors (HGMM) [en línea]. EBEN Research Conference : 8 de junio : Newcastle Business School, 2012 Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/14581
Resumen : Abstract: The aim of this presentation is to discuss if this heuristic instrument could be a research method for behavioural business ethics. HGMM can elicit group shared images. Probably we can find patterns. Assuming that imagination can be considered as antecedent of ethical decision rational) makin: I have constructed this instrument for training purposes; I have used since 2003 with 2000 employees in 3 companys; Training process on Ethics Code & Compliance Programs in South American branches; Etnographic recording 2010 2011 chemical company; (118 employees, 32 groups, 32 drawings); Preliminary symbolic inventory results are presented.
URI : https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/14581
Disciplina: ADMINISTRACION DE EMPRESAS
Derechos: Acceso abierto
Aparece en las colecciones: Ponencias

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato
heuristic-instrument-group.pdf1,68 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir
Mostrar el registro Dublin Core completo del ítem

Google ScholarTM

Consultar



Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons