Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/7955
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorMartins, Marcos André Francoes
dc.contributor.authorEmanuel, Bárbaraes
dc.contributor.otherInteraction Design Association ; Asociación de Profesionales en Experiencia de Usuario ; Internet Society ; Universidad Católica Argentinaes
dc.date.accessioned2019-06-21T23:41:38Z-
dc.date.available2019-06-21T23:41:38Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationMartins M.A.F., Emanuel, B. Towards a rhetoric of interaction : three case studies [en línea]. En: Interaction South America (ISA 14) : 6ta. Conferencia Lationamericana de Diseño de Interacción; 2014 nov 19-22; Buenos Aires : Interaction Design Association ; Asociación de Profesionales en Experiencia de Usuario ; Internet Society ; Universidad Católica Argentina. Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/7955es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/7955-
dc.description.abstractAbstract: The study of rhetoric evolved from focusing solely on discourse, in Ancient Greece, to the inclusion of audiovisual elements in the 20th century. Today, a ubiquitously digital world opens a new field of research, which might be called “rhetoric of interaction”. The purpose of this work is to explore rhetorical possibilities of interactive features, that is, how different interactive design solutions may influence the apprehension of messages and help the building of arguments. The study is based on the analysis of three websites: “Central Cervejas”, a virtual tour through a Portuguese brewery; “Lifesaver”, a lesson of life-saving methods by the British Resuscitation Council; and “Sortie en Mer”, an advertisement for a safety gear company. The methodology of analysis concentrates on three main aspects: a) communicated function, b) engagement of users, and c) presence of rhetorical appeals (ethos, logos and pathos)es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rightsAcceso Abiertoes
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/es
dc.sourceInteraction South America (ISA) : Conferencia Lationamericana de Diseño de Interacción (6ª : 2014 : Buenos Aires)es
dc.subjectRETORICAes
dc.subjectINTERACCIONes
dc.subjectPERSUASIONes
dc.subjectCONTENIDO AUDIOVISUALes
dc.subjectDISEÑO DE SITIOS WEBes
dc.subjectTECNOLOGIA DIGITALes
dc.subjectUSUARIOSes
dc.subjectISA14es
dc.titleTowards a rhetoric of interaction : three case studieses
dc.typeDocumento de conferenciaes
uca.pathFacultad de Ciencias Sociales|Departamento de Comunicación Publicitaria e Institucional|Ponenciases
uca.disciplinaCOMUNICACIONes
uca.filename/home/data-uca-generic/folder_facultad/Sociales/Dto. Com. publicitaria e inst/ponencias/towards-rhetoric-interaction/metadata.xmles
uca.issnrd1es
uca.affiliationFil: Martins, Marcos André Franco. Universidad del Estado de Río de Janeiro. Escuela Superior de Diseño Industrial; Brasiles
uca.affiliationFil: Emanuel, Bárbara. Universidad del Estado de Río de Janeiro. Escuela Superior de Diseño Industrial; Brasiles
uca.versionpublishedVersiones
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Aparece en las colecciones: Ponencias
Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato
towards-rhetoric-interaction.pdf368,73 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir
Mostrar el registro sencillo del ítem

Visualizaciones de página(s)

90
comprobado en 25-abr-2024

Descarga(s)

44
comprobado en 25-abr-2024

Google ScholarTM

Consultar



Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons