Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/4414
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Welle, Rosario F. | es |
dc.date.accessioned | 2019-06-01T18:32:31Z | - |
dc.date.available | 2019-06-01T18:32:31Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Welle, Rosario F. “Coming out of extinction : the communicators of the 21st century gone digital” [en línea]. Bridging Cultures, 2 (2017). Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/4414 | es |
dc.identifier.issn | 2525-1791 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/4414 | - |
dc.description.abstract | Abstract: Trending data shows readers are consuming digital content over print media. However, not all print-based communicators and journalists are equipped with the required digital video production skills of desktop capturing, editing, and delivery of videos, photography, and digital narrative for building Web site content. To remain employable, they must accept the Digital Age and understand these new skills. They must transition and receive technology training available through community colleges, online channels and tutorials, and the emerging digitally native news nonprofits. Through the gathering, analysis, and synthesis of information from scholarly articles and colleges of the new generation of communicators and journalists, I argue that unless print-based communicators and journalists converge to the Digital Age they will become extinct relics. | es |
dc.description.abstract | Resumen: Los análisis de tendencias muestran que los lectores están consumiendo más contenido digital que contenido de medios impresos. Sin embargo, no todos los comunicadores y periodistas tradicionales, o de medios de comunicación impresa, poseen las competencias necesarias de video producción digital en autoedición, diseño y publicación de videos, fotografías y narración para crear contenido de sitios web. En consecuencia, para mantener su empleabilidad, deben aceptar la era digital y comprender estas nuevas destrezas. Es vital que hagan la transición y que se capaciten tecnológicamente a través de universidades comunitarias, cursos y seminarios en línea y de los nuevos programas de organizaciones sin fines de lucro de medios nativos digitales. Basándonos en la recopilación, el análisis y el resumen de información obtenida de artículos científicos y de repositorios de datos de universidades con programas orientados a la nueva generación de comunicadores y periodistas, aduciremos que, de no incursionar en la era digital, los comunicadores y periodistas tradicionales pasarán a la extinción. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad Católica Argentina. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.rights | Acceso Abierto | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | es |
dc.source | Bridging Cultures Nº 2, 2017 | es |
dc.subject | COMUNICACION | es |
dc.subject | COMUNICACION DIGITAL | es |
dc.subject | COMUNICADORES | es |
dc.subject | PERIODISMO | es |
dc.subject | PERIODISTAS | es |
dc.subject | MEDIOS DE COMUNICACION | es |
dc.subject | FORMACION PROFESIONAL | es |
dc.title | Coming out of extinction : the communicators of the 21st century gone digital | es |
dc.type | Artículo | es |
uca.path | Bridging Cultures|2017 nº 02 | es |
uca.disciplina | LENGUA | es |
uca.filename | /home/data-uca-generic/folder_generic/bridging-cultures2/coming-extinction-communicators-century/metadata.xml | es |
uca.issnrd | 1 | es |
uca.affiliation | Fil: Welle, Rosario F. University of Denver; Estados Unidos | es |
uca.orden | 01 | es |
uca.version | publishedVersion | es |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | BC - 2017 nro. 02 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
coming-extinction-communicators-century.pdf | 341,67 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License