Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/17551
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMarone, Deliaes
dc.contributor.authorPolito, Julietaes
dc.date.accessioned2023-12-05T12:36:26Z-
dc.date.available2023-12-05T12:36:26Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationMarone, D., Polito, J. The inclusion of children with autistic spectrum disorder in primary schools [en línea]. Bridging Cultures. 2023 (8). Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/17551es
dc.identifier.issn2525-1791-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/17551-
dc.description.abstractAbstract: Autism is a disorder which affects the child's ability to communicate with those around them and develop mutual relations with them. Over the past twenty years, there has been a significant surge in the enrollment of students with autism in mainstream schools. This has created tensions and challenges in schools as staff struggle to meet these students and their families’ unique needs. Previous studies have revealed a lack of knowledge among school personnel regarding the distinctive traits and requirements of students with autism, as well as the effective practices necessary to support these students in inclusive educational environments. Therefore, finding a suitable method to communicate with kids and make practice the required duties are an essential concern. Teachers should be provided with inclusion.es
dc.description.abstractResumen: El autismo es un trastorno que afecta la capacidad del niño para comunicarse con quienes lo rodean y para el desarrollo de relaciones recíprocas. En las últimas dos décadas, el número de alumnos con autismo matriculados en escuelas regulares ha sufrido un rápido incremento. Esta situación ha creado tensiones y desafíos en las escuelas, ya que el personal docente se esfuerza por satisfacer las necesidades únicas de estos estudiantes y sus familias. Investigaciones anteriores han concluido que los docentes a menudo carecen de conocimiento específico sobre las características y necesidades de los estudiantes con autismo y desconocen las prácticas adecuadas para poder apoyar efectivamente a estos alumnos en entornos de educación inclusiva. Por lo tanto, encontrar un método apropiado para comunicarse con los niños y lograr que lleven a adelante las tareas requeridas es una preocupación esencial. Los docentes deberían recibir una formación adecuada que los habilite a gestionar la integración de un niño con trastornos del espectro autista (TEA) en el salón de clases, ya que un docente con buena formación en el tema se sentirá más cómodo con la inclusión.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad Católica Argentina. Facultad de Filosofía y Letras. Departamento de Lenguases
dc.rightsAcceso abierto*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceBridging Cultures No.8, 2023es
dc.subjectAUTISMOes
dc.subjectESTRATEGIAS DE APRENDIZAJEes
dc.subjectEDUCACIONes
dc.subjectINCLUSION EDUCATIVAes
dc.subjectNIÑOSes
dc.titleThe inclusion of children with autistic spectrum disorder in primary schoolses
dc.typeArtículoes
uca.disciplinaEDUCACIONes
uca.issnrd1es
uca.affiliationFil: Marone, Delia. Instituto Superior Lenguas Vivas; Argentinaes
uca.affiliationFil: Marone, Delia. Universidad Nacional de San Martín; Argentinaes
uca.affiliationFil: Marone, Delia. Pontificia Universidad Católica Argentina; Argentinaes
uca.affiliationFil: Polito, Julieta. Pontificia Universidad Católica Argentina; Argentinaes
uca.versionpublishedVersiones
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:BC - 2023 nro. 08
Files in This Item:
File Description SizeFormat
inclusion-children-autistic.pdf346,77 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Page view(s)

43
checked on Apr 27, 2024

Download(s)

32
checked on Apr 27, 2024

Google ScholarTM

Check



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons