Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/15842
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorGiustozzi, Francoes
dc.contributor.authorCasali, Anaes
dc.contributor.authorDeco, Claudiaes
dc.contributor.authorLemos dos Santos, Henriquees
dc.contributor.authorCechinel, Cristianes
dc.date.accessioned2023-02-14T11:37:26Z-
dc.date.available2023-02-14T11:37:26Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationGiustozzi, F. et al. Recommender system of educational resources: a critiquing-based proposal [en línea]. En: XI Latin American Conference on Learning Objects and Technology. 3 a 7 de octubre. San Carlos: Costa Rica, 2016 Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/15842es
dc.identifier.isbn978-1-5090-6149-5-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/15842-
dc.description.abstractResumen: The learning objects recommending systems designed in the last decade employ different recommendation techniques, which mainly use collaborative filtering and contentbased filtering. This paper aims to analyze a new recommendation approach, that has not been yet applied to learning objects communities, called critiquing-based recommendation. This approach gathers the users preferences through an interaction based on examples and critiques. This feedback helps the system to recommend the most suitable learning resources. In this work we propose an hybrid recommender system of open educational resources that combines collaborative filtering and critiquing-based techniques. A prototype using MERLOT data and considering just one round of interaction was built in order to evaluate the recommendation results amongst a small group of volunteers. Preliminary results pointed out that the relevance of recommended learning resources increases as the system receives the users feedback and generates new recommendations based on it.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherIEEEes
dc.rightsAcceso restringido*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceXI Latin American Conference on Learning Objects and Technology. 3 a 7 de octubre. San Carlos: Costa Rica, 2016es
dc.subjectOBJETOS DE APRENDIZAJEes
dc.subjectDESCUBRIMIENTOes
dc.subjectRECUPERACION DE INFORMACIONes
dc.subjectEXPERIENCIA DEL USUARIOes
dc.titleRecommender system of educational resources: a critiquing-based proposales
dc.typeDocumento de conferenciaes
dc.identifier.doi10.1109/LACLO.2016.7751779-
uca.disciplinaINFORMATICAes
uca.issnrd1es
uca.affiliationFil: Giustozzi, Franco. Pontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Quíimica e Ingeniería del Rosario; Argentinaes
uca.affiliationFil: Casali, Ana. Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ciencias Exactas, Ingeniería y Agrimensura. Centro Internacional Franco-Argentino de Ciencias de la Información y de Sistemas; Argentinaes
uca.affiliationFil: Deco, Claudia. Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ciencias Exactas, Ingeniería y Agrimensura. Centro Internacional Franco-Argentino de Ciencias de la Información y de Sistemas; Argentinaes
uca.affiliationFil: Lemos dos Santos, Henrique. Universidade Federal de Pelotas. Faculdade de Educação. Centro de Desenvolvimento Tecnologico; Brasiles
uca.affiliationFil: Cechinel, Cristian. Universidade Federal de Pelotas. Faculdade de Educação. Centro de Desenvolvimento Tecnologico; Brasiles
uca.versionpublishedVersiones
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextreserved-
item.languageiso639-1es-
crisitem.author.deptFacultad de Química e Ingeniería del Rosario-
crisitem.author.deptDepartamento de Investigación Institucional-
crisitem.author.orcid0000-0002-7146-1571-
crisitem.author.parentorgPontificia Universidad Católica Argentina-
crisitem.author.parentorgFacultad de Química e Ingeniería del Rosario-
Aparece en las colecciones: Ponencias
Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato Usuarios registrados haga click en: Login
recommender-system-educational.pdf425,91 kBAdobe PDF  
Mostrar el registro sencillo del ítem

Visualizaciones de página(s)

37
comprobado en 27-abr-2024

Descarga(s)

8
comprobado en 27-abr-2024

Google ScholarTM

Consultar


Altmetric


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons