Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/11082
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorAromí, José Danieles
dc.contributor.authorClements, Adames
dc.coverage.spatialEstados Unidoses
dc.coverage.temporalSiglo XXes
dc.coverage.temporalSiglo XXIes
dc.date.accessioned2020-12-21T13:54:31Z-
dc.date.available2020-12-21T13:54:31Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationAromí, J. D., Clements, A. Facial expressions and the business cycle: assessing the information content of communicated emotions [en línea]. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de investigación Francisco Valsecchi. Documentos de trabajo en economía. 2020, 64. Disponible en: https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/11082es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/11082-
dc.description.abstractAbstract:This paper is the first to consider the link between information conveyed by the facial expressions of a range of economic actors and economic activity. A collection of photographs is used to construct indicators of emotions communicated by the facial expressions. The indicators correspond to the US economy for the period 1996-2018. Significant links between the level of economic activity and indices of emotional states are observed. Beyond contemporaneous associations, the indicators are shown to anticipate business cycle dynamics. Indices summarizing emotions linked to policy making and the stock market contain more information than indicators linked to corporations.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherPontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Ciencias Económicas. Departamento de Investigación Francisco Valsecchies
dc.rightsAcceso abierto*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceDocumento de trabajo N° 64 del Departamento de Investigación Francisco Valsecchi. Facultad de Ciencias Económicas. Pontificia Universidad Católica Argentina. 2020es
dc.subjectINDICADORES ECONOMICOSes
dc.subjectEXPRESIONES FACIALESes
dc.subjectCICLOS ECONOMICOSes
dc.subjectEMOCIONESes
dc.titleFacial expressions and the business cycle: assessing the information content of communicated emotionses
dc.typeArtículoes
uca.disciplinaECONOMIAes
uca.issnrd1es
uca.affiliationFil: Aromí, José Daniel. Pontificia Universidad Católica Argentina. Facultad de Ciencias Económicas; Argentinaes
uca.affiliationFil: Aromí, José Daniel. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas de Argentina; Argentinaes
uca.affiliationFil: Clements, Adam. Universidad Tecnológica de Queensland; Australiaes
uca.versionpublishedVersiones
item.languageiso639-1en-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptFacultad de Ciencias Económicas-
crisitem.author.deptDepartamento de Investigación-
crisitem.author.deptCentro de Investigaciones en Economía (CIE) [Finalización de actividades: 31/12/2021]-
crisitem.author.orcid0000-0002-4377-532X-
crisitem.author.parentorgPontificia Universidad Católica Argentina-
crisitem.author.parentorgFacultad de Ciencias Económicas-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Investigación-
Aparece en las colecciones: DTE 2020
Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato
facial-expressions-business-cycle.pdf773,76 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir
Mostrar el registro sencillo del ítem

Visualizaciones de página(s)

150
comprobado en 27-abr-2024

Descarga(s)

196
comprobado en 27-abr-2024

Google ScholarTM

Consultar



Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons